Koordinaator: Unipiha Algkool, Tartumaa, Eesti

Partnerid: Karamzin Koulu, Espoo, Soome

Klébergsskóli, Reykjavík, Island

Glendelvine Primary School, Caputh, Pertshire , Scotland, UK

Ceip Joan Rebull, Reus, Cataluña, Spain

Meie projekt on tänaseks lõppenud. Tegevusaruandest on võimalik lugeda meie kõikidest tegevustest, neid oli palju ja põnevaid. Kõige väljapaistvamad on kahtlemata loomingulised tooted: videoklipid, brošüürid, laste joonistused ja kunstiliselt kujundatud kirjad, Tahma Tooma film ja lõpuks: „Five Stories“ ehk raamat viie rahva lugudega, nii originaalkeeltes kui inglise keelde tõlgituna ning laste suurepäraste illustratsioonidega. Lisati ka tööülesannete soovitused. Esimesel pilgul võib tunduda, et jutud on väga erinevad, et igal maal on oma maailma-nägemine, kuid lähemal vaatlemisel selgub, et need kõik kannavad euroopalikke väärtusi: usaldust, sõnapidamist, vastutustunnet, väärikust. Kuidas aru saada, et teisi keeli kõnelevad inimesed võivad olla headeks partneriteks, et üksteiselt on mõndagi õppida: olgu sellesks siis tants, laul või hariduskorraldus? Nüüd, mil me oleme läbinud kaks 3-aastast projekti, viimase koordinaatorina, võime küll kindlalt öelda, et Comenius-projekt annab selleks hindamatu võimaluse. Arvame, et läbi partnermaade oleme hakanud ehk enam mõistma ka oma väärtusi ja probleeme. Ja oleme kindlad ka selles, et kultuur tõepoolest ühendab lapsi (ning loomulikult ka täiskasvanuid).

Siit leheküljelt leiate kõigepealt väljavõtted meie plaanidest ja raportist. Pildigaleriisse on tehtud väike valik fotodest, mis kajastavad meie tegemisi. Projektikoosolekud on paigutatud ajalisse järjestusse.

Võib tekkida küsimus, miks meil on selline kataloog nagu „Kataloonia tants“,õppisime ju ära kõikide meie sõprade tantsud. Kataloonia tantsuks oli vaja pulki. Valmistasime need ise: kõigepealt harvendasid poisid meie koolihoovi sarapuid, siis lõigati neist parajad jupid, kuivatati ahju otsas ja kooriti ning kuivatati jälle. Igaüks sai nimelised pulgad ja tants sai nii armsaks, et võtsime seda tantsida ka uue õppeaasta algul. Ka teised tantsud olid põnevad, kuid need nõudsid eelkõige väledaid jalgu ja rütmitunnetust.

Lingid

Algus ja 1. aasta

Hispaania,Kataloonia „Kultuur ühendab rahvaid“ http://www.opleht.ee/Arhiiv/2005/26.03.05/aine/7.shtml

Neil on meie vastu väga suur huvi“ (Hispaania, Kataloonia) https://www.kambja.info/580/neil-on-meie-vastu-vaega-suur-huvi/

Eesti Külalised, Soomest, Islandilt ja Šotimaalt“ https://www.kambja.info/9064/kuelalised-soomest-islandilt-ja-sotimaalt/

Soome Kultuur ühendab rahvaid. („Soome koolide edu pole müüt) http://www.opleht.ee/Arhiiv/2006/27.10.06/elu/2.shtml

„Pilguheit üle lahe: Soome koolide edu pole müüt“ https://www.kambja.info/9239/pilguheit-uele-lahe-soome-koolide-edu-ei-ole-mueuet/

2. aasta

„Aadama ja aabitsaga Šotimaal“http://www.opleht.ee/Arhiiv/2007/18.05.07/elu/4.shtml

„Katalooniat avastamas“ http://www.opleht.ee/Arhiiv/2007/23.11.07/elu/2.shtml

3. aasta

„Island tuulte pöörises“http://www.opleht.ee/?archive_mode=article&articleid=1172

„Pangodis tehti filmi“ http://www.opleht.ee/Arhiiv/2008/07.03.08/aine/5.shtml (Tahma Toomas)

„Kaugest lähedaseks“ https://www.kambja.info/9733/kaugest-laehedaseks/ (Espoo-reis, kevad 2008)

„Unipiha Comenius-projekt on lõppenud“ https://www.kambja.info/9973/unipiha-comenius-projekt-on-loppenud/

https://www.kambja.info/2099/unipiha-algkoolil-on-uus-sopruskool-hispaanias/ (viimase reisi kohta)

Üldine

Maaleht Väikekool teeb rikkaks 28.05.2009 http://www.maaleht.ee/news/uudised/arvamus/vaikekool-teeb-rikkaks.d?id=23969925